Aktualności

Tampodruk – szybka, prosta i tania metoda znakowania pendrive’ów i power banków reklamowych

Tampodruk jest jedną z najczęściej stosowanych technik znakowania różnego rodzaju gadżetów reklamowych. Biorąc pod uwagę fakt, że sposób ten jest niezwykle prosty i szybki, a jego cena atrakcyjna, nic w tym dziwnego. Warunek jest jeden – powierzchnia, na którą naniesiona ma być grafika (nazwa firmy, jej logo, slogan reklamowy) musi być gładka i twarda, najlepiej wykonana z tworzywa sztucznego, metalu lub drewna. A zatem, tampodruk doskonale sprawdza się na takich akcesoriach jak przenośne pamięci USB czy też banki energii. Na czym dokładnie polega taki druk? Jak przebiega cały proces? Sprawdźmy!

Przygotowanie do druku

Zanim przejdziemy do sedna sprawy, a więc do samego druku najpierw należy odpowiednio przygotować matrycę. Początkowo projekt drukujemy na specjalnej folii, którą następnie nakładamy na światłoczułą płytkę i umieszczamy w naświetlarce. Tak naświetlona płytka zyska wyżłobienia zgodne z projektem wydrukowanym na folii. Farba znajdująca się w tychże wyżłobieniach zostanie przeniesiona przez tampon na wybrany gadżet. Matrycę przenosimy do tamponiarki. Zamocowujemy odpowiedni tampon, a kałamarz napełniamy farbą w wybranym kolorze.

Drukowanie

Proces drukowania techniką tampodruku rozpoczyna się od nałożenia odpowiedniej farby na matrycę maszyny. Kałamarz z farbą przesuwany jest po niej, równomiernie rozprowadzając wybrany kolor. Nadmiar substancji barwiącej usuwa się przez rakiel. Kolejno silikonowy tampon dociskany jest do matrycy, przez co farba wypełniająca jej wyżłobienia zostaje przeniesiona na tampon. Następnie tampon dociska się do znakowanej powierzchni. Proces ten powtarza się aż do momentu oznakowania całej partii gadżetów reklamowych.

Przypadki szczególne

Jak już zostało wspomniane metoda tampodruku jest jedną z prostszych. Jednak, aby gotowy pendrive lub power bank reklamowy wyglądał naprawdę efektownie na proces znakowania należy zwrócić szczególną uwagę w kilku przypadkach. I tak, ciemne, chropowate powierzchnie wymagają podwójnego bicia, produkty z metalu specjalnego utrwalacza (aby niemożliwe było zdrapanie naniesionej grafiki), zaś na podłożach miękkich bezpieczniej ograniczyć się do jednego koloru (aby barwy się nie poprzesuwały).